Etentje, water bu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Etentje, water bu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Etentje, water bu

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi, 9/3/09
Even een berichtje van mij over afgelopen week. Er was een Surinaamse jongen waar we met ons huis zijn gaan eten. Nou, ja zijn gaan koken en daarna gaan eten. Echt super lekker was het eten en zoveel groente. Snij alleen nooit met je handen gele pepers ( dan voel je het 2 dagen later nog branden ). Dat had ik natuurlijk gedaan, en ik kan je wel vertellen dat was niet fijn. Je moet het doen met een mes en een vork.
Verder woon ik in een gezellig huis met 2 andere jongens en 2 andere meisjes. Het is een gezellige boel, gaan vaak genoeg uit. Alleen kleine kamers en echt privacy heb je hier niet. Maar het is wel te doen.

Afgelopen weekend was een jongen hier ( ook stagiaire ) jarig. En hij had dus een ressort afgehuurd met zwembad, bubbelbad, sauna enz.. Dit was natuurlijk super de lux ( en zou je in NL nooit kunnen doen).
Ons huis en nog een aantal mensen hadden voor zijn verjaardag een brasband gehuurd voor en half uur. Surinaamse muziek met allerlei instrumenten echt heel erg stoer.
Verder was er lekker eten en s’avonds kwam er ook nog een DJ.

Vandaag heeft het zo hard geregend dat de straten onder water zijn gelopen. Ik heb er helaas geen foto’s van gemaakt. Maar het bleef maar regenen.
Ik wilde door de stad lopen om mijn bus te pakken naar stage en zag dat ik de straat die ik altijd inloop niet in kon lopen. Vervolgens dacht ik ooh dan loop ik wel om, en ja hoor daar stond het ook helemaal blank. Nou toen toch er maar door heen gelopen. De straat waar ik mijn bus normaal pak, stond echt blank kon je helemaal niet meer doorlopen. Ik ben toen ergens op een paaltje gaan staan ( wat nog niet onder water stond ) en heb toen toch de bus gepakt.

Vanmiddag terug met de bus, ik zat weer eens voorin de bus. Knalt de bus tegen een bus voor hem met zijn spiegel. Ik zat dus voorin en overal glas van de spiegel. Maar ik zag het gebeuren dus had mij al beschermd met mijn handen voor mijn gezicht. Wel overal glas maar gelukkig niet in mijn gezicht.
Nou dat hebben we weer overleefd, soms denk ik wel eens dat er gewoon een beschermengeltje bij mij is.
Of het was gewoon geluk, bij een ongeluk.

Verder gaat alles nog steeds goed, en heb het naar mijn zin.

Groetjes,
Sanne


  • 13 Maart 2009 - 17:43

    Milou:

    hey sanne,

    leuke foto's en leuk verhaal..
    je bent er inmiddels al bijna 3 maanden...en ben super blij voor je dat je al zoveel leuke dingen hebt beleefd en t zo nr je zin hebt!!
    nog heel veel plezier...geniet dr nog maar lekker van je verdient t

    kussies

  • 14 Maart 2009 - 08:48

    Roxanne:

    HEe Sanne!
    Vind je verhalen nog steeds leuk om te lezen, allemaal leuke dingen die je meemaakt! Ben stiekem toch wel een beetje jaloers, zitten wij hier! In ons koude kikkerlandj!
    Leuk dt j het nog steeds naar j zin hebt en ook leuke mensen om j heen hebt!

    Groetjes, Roxanne!

  • 15 Maart 2009 - 15:49

    Gina:

    Hoi Sanne,
    Ik heb bij Els en Peter de fotos van je gezien. je maakt heel wat mee, leuk voor je. Ik begin je wel te missen, denk regelmatig aan je.
    Ik ben een nieuwe vriend. Heftig verliefd. Leuk.
    Ik ben nog veel met oma bezig. heeft een dieper indruk gemaakt dan ik had gedacht.
    Alle goeds en tot horens
    Dikke knuffel van Gina

  • 19 Maart 2009 - 11:49

    Roel:

    Hey babe

    Je vindt het wel erg gezellig zo te zien. Kom je nog wel terug ?
    Is het trouwens nog gelukt met die rondreis boeken ?

    X Roel

  • 20 Maart 2009 - 15:22

    Irmy:

    Hoi Sanne,

    Alles goed?
    Met mij wel, leuk om je foto's te zien.
    Ik zal je binnenkort weer bellen.
    Liefs x Irmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 38175

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: