Gallibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Gallibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Gallibi

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo, Hallo,
Even nog iets vooraf ik ben dus weer verhuisd ( hoop dat het de laatste verhuizing is ), woon nu samen met 4 andere studenten uit NL. Het is wel heel erg gezellig, maar wel wat druk af en toe.
Guido mijn oude huisgenoot uit het vorige huis waar ik eerst heb gewoond is 15 febr. terug naar huis gegaan snik, snik. Hij was hier echt mijn maatje, dus ik heb daar echt wel een paar dagen mee gezeten! Vanaf het moment dat ik hier was ging ik heel erg veel met hem om, dus vond het wel heel erg jammer. Hij is de eerste jongen waar ik een maand lang in een huis heb kunnen wonen ( waren al half getrouwd ).

Ik ben afgelopen weekend naar Gallibi geweest, voor de schildpadden. We zijn met een groep stagiaires en een groep Surinamers geweest, dit was een heel erg gezellig. We zijn de hele dag onderweg geweest om er te komen. Eerst met 3 bussen ( 1bus waar ze ook mee in de stad rijden ) en 2 kleine busjes.
Een hele ervaring eerst 4 uur in de bus over een landweg naar Albina; aan de overkant van Albina is al Frans Guyana. Vanuit daar met de boot naar Gallibi dit was ook weer 2uur in de boot.
Gallibi lijkt op een eiland maar dat is het niet, maar doordat het stuk naar Gallibi toe jungle is kom je er alleen maar met een boot. Het lijkt op een eiland maar dat is het niet. Er leven op het stuk alleen maar Indianen, er is dan ook maar 1 supermarkt, 1 school, kleine dierentuin. Mensen leven hier voornamelijk van de visverkoop. Er is alleen maar stroom voor de mensen tussen 18.00uur en 23.00uur s’avonds. De huizen zijn hutjes van golfplaten, en daar wonen de mensen echt in.
We sliepen in een soort grote hut, waar we alle hangmatten ophingen.
Eerste dag dat we aankwamen hebben we niet veel meer gedaan, want het werd al donker. Strand wandeling gemaakt aan de overkant van de rivier is al Frans Guyana. En sterren zoveel heb je er nog nooit gezien. En vallende sterren echt heel erg vet.
Het lijkt net de zee, maar dat is het niet, wel gaat de rivier in een opening over in de zee.
De 2e dag een rondje over het gebied heen gelopen en naar de dierentuin geweest. Hier liepen apen vrij rond en andere beesten. Ook een kleine kaaiman op mijn hoofd gehad.
S’avonds zijn we met een bootje naar een ander strand gegaan om de schilpadden te zien. Dit was een hele ervaring de schildpadden eieren te zien leggen.
Ze zijn dan in een trans waardoor ze niet meteen weggaan en helemaal niet door hebben dat er mensen zijn. Ze zijn wel 1 meter groot echt heel erg vet!
3e dag zijn we terug gegaan, maar hebben eerst nog lekker op het strand kunnen liggen en hebben nog een briefje gemaakt en in een fles gedaan, misschien krijgen we er nog reactie op. Deze hebben we in de rivier gegooid.
Vervolgens met de hele bende weer in de boot en in de auto terug naar huis, echt een super trip..

Nou ik hoop dat het nu wel lukt om mijn foto’s op de site te zetten.

Liefs, Sanne





  • 26 Februari 2009 - 16:40

    Irmy:

    Hoi Sanne,

    leuk om je verhalen te lezen. Ben jaloers op je haha.
    Liefs dikke x Irmy

  • 26 Februari 2009 - 17:08

    Sanne Van Der Weide:

    Ik weet niet wat ik nu weer gedaan heb, maar ik snap er nu helemaal niks meer van ( allemaal dubbele foto's )!!

  • 27 Februari 2009 - 11:09

    Samira:

    Heyy sanniepannie,

    Wat een leuke en mooie foto's, vooral die schilpadden:D:D SUPERRRR Wil je er niet eentje voor mij meenemen;) haha
    Aan de foto's te zien gaat het wel goed met je en je ziet er goed uit!!!
    Leuke verhalen, maak je elk weekend een tripje? Is zo'n tripje goedkoop?
    Hoe gaat het op je stageplek?
    Carnaval is hier weer voorbij, snik! Heb je wel echt ontzettend gemist, helemaal omdat eva ook 1 dagje mee is gaan stappen!!! Als jij er nog bij was, waren we helemaal compleet geweest:)
    Hier gaat trouwens alles goed, lekker druk met werken (zoals gewoonlijk)
    Als ik die mooie foto's zie, zou ik zo willen komen voor een weekje... haha
    Ik zie ook dat je al vrienden hebt gemaakt;) haha super!!!! Was ook niet anders te verwachten van jou he;)
    Nou ik hoop je snel weer te spreken op msn!!!

    Hou je goed daar en nog heeel veeeel plezier.
    Trouwens niet te bruin worden he;) ik ben jaloers!!!!

    xxxx samira + ouders

  • 28 Februari 2009 - 14:26

    Roel:

    Vette foto's mupke, en lekker weer daar !!!
    Wij zitten hier weer in de regen gvd.

    XXX Roel

  • 01 Maart 2009 - 19:41

    Milou:

    haaaj sanne,

    heb weer even je verhaaltjes gelezen..leuk leuk!!
    je hebt t echt nr je zin daar, ben heel blij voor je. jammer dat je maatje nr huis is, maar jouw kennende heb je zo weer nieuwe maatjes ;-) !!
    je ziet er goed uit, super om je fotos te kunnen zien..
    hoe gaat t op je stage??

    dikkekus Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 38070

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: