2 Uitstapjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu 2 Uitstapjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

2 Uitstapjes

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo,

Ik wil jullie bedanken voor jullie berichtjes via hyves, mail enz.. op mijn verjaardag.
Ik voelde mij niet echt jarig op mijn verjaardag, maar heb wel een leuke dag gehad!!
Ik ben samen met mijn huisgenoot op een bootje geweest op de rivier die naar de zee toe ging. Je zou dan dolfijnen kunnen zien ( we hebben wel dolfijnen gezien ) van ver af, maar niet dichtbij, omdat de stroming te sterk was.
We zijn vanuit de boot naar braamspunt geweest ( soort strant ) dit was erg mooi op dat punt komen de suriname rivier en de zee samen heel vreemd.
Je kunt trouwens niet zwemmen in de rivier hier zitten piranja's en in de zee zitten haaien. Alleen in het binnenland waar het water stroomd kun je zwemmen ( of met je voeten in het water ).
Vanuit het strand zijn we naar Fort nieuw Amsterdam geweest openlucht museum. S'avonds zijn we uit eten geweest samen met nog wat andere mensen.

Afgelopen weekend ben ik mee op trip geweest met mensen uit mijn straat.
Dit was erg gezellig met 13 mensen in totaal. Allemaal heel gezellige mensen. We sliepen daar bij een rivier ( met stromend water ) dus daar konden we wel zwemmen.
Het water was heel rood, maar wel schoon. We sliepen in hangmatten, onder een afdakje dit was niet zo confortabel, maar het went wel.
Overdag het bos in gegaan ( niet echt het binnenland in ) maar aan de rand van..
s'avonds kampvuurtje onder een hempel vol met sterren, ik heb nog nooit zoveel sterren aan de hemel gezien als daar. Dat was echt heel erg mooi om te zien...

Helaas ben ik nu al 2 dagen ziek dengee ziek door en mug. Zweten, koots, zware ledematen, druk achter de ogen. Ach, ja het gaat over een aantal dagen weer weg. Slechte weerstand kan er niet meer van maken.
Moet veel rusten en veel slapen en water drinken dan ben ik er het snelst weer boven op..

Ik kan trouwens niet zo veel foto's op de site plaatsen ( kan max. 10 foto's plaatsen ) vandaar dat er niet meer opstaat. Maar er komt meer, ik heb er al zoveel gemaakt, kan ze er allleen niet allemaal opzetten.

Liefs Sanne

  • 21 Januari 2009 - 18:44

    Mariëtta Caris:

    Ha Sanne, gelukkig bericht van jou. Was erg nieuwsgierig. Mis je wel op donderdag op school met al je vragen maar ben blij dat alles tot nu toe positief verloopt. Houwen zo!!! Groetjes ook aan Sinja en Brandon.

  • 21 Januari 2009 - 19:36

    Suzan:

    heej nichtje

    zet de foto's dan maar op hyves daar kun je er meer als 10 kwijt want ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig hihihi
    dikke kus en hou je goed

  • 24 Januari 2009 - 07:14

    Thea Fleuren:

    Hoi Sanne!
    Fijn dat het goed met je gaat! Ben ook benieuwd naar je stage!
    Heel veel groeten, Thea Fleuren

  • 25 Januari 2009 - 10:26

    Arie Touro:

    Hi Sanne,

    kwam toevalligerwijs op je site, ik zal van maart stage lopen in suriname, heb je goede tips voor zij, zoek iets in het centrum,alvast bedankt touro@live.nl

  • 26 Januari 2009 - 06:20

    Milou:

    haaaj sanne..
    ben blij dat t goed met je gaat..ondanks dat je nu ziek bent..
    ziek maar goed uit, dan kun je weer gaan genieten van je avontuur..
    dikkekus Milou

  • 31 Januari 2009 - 18:35

    Irmy:

    He Sanne,
    Alles goed met je?
    Hoe gaat de stage?
    Hopelijk goed.
    Met mij is alles goed.
    Dikke x Irmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 38072

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: