Op reis naar Zambia & Mozambi - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Op reis naar Zambia & Mozambi - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Op reis naar Zambia & Mozambi

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 November 2010 | Malawi, Mzuzu

Hallo Mensen,
Even en berichtje van mij uit het gelukkig nog steeds warme Malawi!! Het leek erop dat het regen seizoen was begonnen, maar gelukkig is dat niet het geval.

Vorige week heb ik voor het eerst in mijn leven en sprinkhaan gegeten en dat wilde ik altijd al en keertje uitproberen haha.. In Thailand wilde ik dat ook al uitproberen, maar had het daar niet gevonden. Nu waren we de wandel omdat het Japanse meisje voor en dagje op het project was. En toen vonden we een hele grote sprinkhaan deze hebben we maar mee naar het project genomen en even op het vuur en het was klaar. Eigenlijk vond iedereen het wel gek dat ik het ging eten. Maar ik wilde dat altijd al en keertje uitproberen vandaar dat ik het nu maar heb gedaan. En het smaakte nog helemaal niet zo verkeerd dus dat was wel grappig. De kinderen vonden het helemaal gek en kwamen daarna met allerlei insecten naar mij toe die ik ook kon eten.
Deze heb ik natuurlijk niet gegeten, maar ik vond de sprinkhaan helemaal niet zo verkeerd smaken!!
Ook hebben ze vorige week vlechtjes bij mij gemaakt die ik er nu al weer uit heb gehaald, omdat ik bang ben dat mijn hoofdhuid verbrand. Omdat mijn hoofdhuid daar nooit zon ziet en ik dit al eens eerder in NL heb gehad en daar werd ik niet vrolijk van, maar het zag wel grappig uit.

Sorry, maar mijn computer is kapot ik heb mijn USB stick in de computer van mijn baas gestopt en nu zit er op mijn computer en virus en ook op mijn camera en op de camera van mijn huisgenootje. Heel blij ben ik daarmee!!
Ach, ja gelukkig kennen we ook weer iemand hier die met computers werkt dus hij gaat de virus van onze laptops afhalen. Wat en opluchting en dat zal ik ook wat foto’s op hyves en misschien Faceboek zetten ( als dat lukt ) ook van het project want eigenlijk zien jullie daar helemaal niets van!! Sorry, maar ik ben toch echt wel het grootste gedeelte in het project ook al lijkt het er niet op omdat ik allemaal uitgaan foto’s en foto’s van tripjes erop zet.
Ik zou namelijk ook het adres waar spullen naartoe gestuurd zouden kunnen worden op de mail / site zetten en ook dit is daardoor nog niet gebeurd.

Het adres waar spullen naartoe gestuurd zouden kunnen worden voor het project:
Sonda Youth and Community Development Training Centre
C / O Diocese of Mzuzu
RT Rev Joseph Mkasa Zuza and Mr. J. Uta
Bishop’s Residence
P.O. Box 2
Mzuzu
Malawi

Ik vertrek deze week vrijdag naar Zambia en ik heb er heel erg veel zin in al vind ik het ook wel spannend. Want nu ga ik echt alleen voorheen ging ik wel op reis maar eigenlijk nooit alleen! Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden en ik heb er echt zin in. Moet er echt even uit zowel uit Mzuzu als uit Malawi. Naar Zambia ga ik dus alleen 2 weken dan kom ik terug en heb nog en bruiloft van iemand van mijn werk en een paar dagen later ga ik met de jongen die half Malawiaans half Engels is naar Mozambique voor 2 weken. Ook daar heb ik super veel zin in en het is veiliger om naar Mozambique met iemand te gaan voor je eigen veiligheid. Want als ik niet met hem zou gaan was ik daar zelf niet naartoe gegaan alleen. Maar ik kan het super goed met hem vinden dus dat wordt zeker weten gezellig.

Ik neem mijn NL nummer mee naar Zambia en mijn Malawiaanse ik heb begrepen dat je ook kunt bellen met de Malawiaanse kaart in Zambia. Maar ik neem mijn NL tel kaartje toch maar voor de zekerheid mee, omdat ik daar altijd mee kan bellen.
Ik wil jullie thuis allemaal niet bang maken, maar ik zet hieronder toch even de nummers van mijn twee huisgenootjes zei blijven in Mzuzu en ik houd wel contact met hun. Het zelfde met en vrouw van mijn werk, ook met haar houd ik contact. Dus mocht er wat zijn en je krijgt mij niet te pakken kun je altijd een van hun bellen. En zij hebben ook het nummer van mijn moeder thuis en mijn eigen NL mobiele nummer.
Hester: 0881197273 ( huisgenootje )
Jelma: 0881198764 ( huisgenootje )
Aysia: 0888505101 ( vrouw van het project)
Ik ga er natuurlijk niet vanuit dat het mis gaat, maar voor de zekerheid zijn deze drie mensen te bereiken als je mij er niet aan krijgt.
Ik ga donderdag naar Lilongwe samen met het Japanse meisje, want zij moet naar Lilongwe en het is altijd gezelliger om samen te reizen dan alleen. Want het is mij toch en busrit vanuit Mzuzu naar Lilongwe. Als ik geluk heb vertrek ik om 8 uur en kom ik misschien om 13.00 uur aan in Lilongwe.
Dan blijf ik daar en dag, omdat ik ook nog even moet uitzoeken hoe het zit met mijn visum naar Mozambique. Omdat ik heb begrepen dat het nog helemaal niet zo gemakkelijk is om die te krijgen dus dat ga ik donderdag dan maar even uitzoeken. Dan blijf ik daar en nacht en vanuit daar pak ik op vrijdag de bus naar Lusaka ( dit is de hoofdstad van Zambia. Daar ben ik waarschijnlijk wel en dagje misschien twee mee zoet ( met bussen ) daar zal ik en paar dagen blijven om de stad te zien. En vanuit daar zal ik naar de Victoria Falls gaan en dit is een van de 100 wereld wonderen en dat moet echt super vet zijn. Dus ik ben benieuwd wat ik ervan vindt.
Vanuit daar wil ik of een Safari doen over de Zambezi met en kano ( voor en dag ) of naar een wildpark want in Zambia hebben ze echt groot wild. Ik moet daar nog en keus uit gaan maken omdat ik niet beide kan doen. Omdat het toch best prijzig is om zoiets te doen. Maar het word dus het een of het ander daar ben ik nog niet uit. Maar dat zal ik wel zien als ik eenmaal daar ben!
Naar Mozambique hebben we nog geen plan gemaakt, dit gaan we woensdag doen. We gaan kijken wat we graag willen zien enz..

Nou dat was het dan weer nu weet niet of ik hierna nog ga mailen of de site bij ga houden. Omdat ik toch onderweg ben dus ik denk het niet. Misschien dat ik het doe als ik terug ben voor en paar dagen van Zambia. Maar dat kan ik nu nog niet beloven.

Ik heb vandaag weer post gekregen van Werner & Claudia echt super leuk!! Schoonmaakdoekjes waar je, je gezicht mee kunt schoonmaken en je handen en ga zo maar door. Want die heb ik hier echt nog nergens gezien en zei vroegen mij wat ik miste. Super bedankt hiervoor ik vind het echt super leuk om post te krijgen uit NL. En in tegenstelling tot Suriname gaat het hier relatief snel..

Veel liefs,
Sanne

  • 30 November 2010 - 18:38

    Irmy:

    Geniet van je trip, en pas goed opjezelf!!!!

    Liefs x Irmy

  • 05 December 2010 - 13:08

    Jeanne Claessen:

    Sanne, heel veel plezier en vooral veel nieuwe en spannende dingen opdoen in deze komende weken.
    jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 38189

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: