Nog en maand te gaan... - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Nog en maand te gaan... - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Nog en maand te gaan...

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 April 2011 | Malawi, Mzuzu

Hallo Hallo,
Ik ga even terug naar waar ik gebleven ben:
Geiten programma gaat veranderen in varkens het blijft het zelfde concept, alleen veranderen de dieren. Het is namelijk zo dat de chiefs in de villeges hebben nagevraagd wat mensen willen. En de mensen in de villeges hebben aangegeven dat het beter werkt met varkens dan met geiten. Ook worden er sneller nieuwe varkens geboren dan geiten. Dus dit progamma verandert hiermee. En mensen krijgen niet twee varkens maar een varken, omdat varkens duurder zijn dan geiten! Als het goed is gaan we deze week starten met alles te kopen voor dit project en zullen er bijeenkomsten plaatsvinden voor dit project.

Vraagje aan de mensen die geld hebben gegeven aan mij voor het project. Als jullie specifieke cijfers willen zien waaraan ik alles precies heb besteed. Moeten jullie mij dit laten weten dan stuur ik jullie en mail. Ik wil het niet op internet plaatsen, maar kan het wel via de mail verantwoorden. Laat het mij dan even weten, want ik heb alles wat ik heb uitgegeven bijgehouden zodat ik het kan laten zien.

Op vrijdag ben ik samen met Anita, reachel en Eline naar Kande beach gegaan. Van vrijdag tot maandag en het was prachtig weer!! Super relaxt aan het strand en eigenlijk hebben we bijna niets gedaan, maar dat ik ook wel eens lekker. Ik had tijd om mijn trip naar Tanzania uit te stippelen en om over dingen na te denken. En het eind komt nu zo dichtbij dat ik het toch wel jammer vind. Want ik heb mij toch en mooie tijd gehad hier en die had ik niet willen missen. En ik heb toch lieve mensen leren kennen. Een avond heb ik alleen op het strand gelegen en naar de sterren gekeken. Heerlijk het was helder weer dus je zag de sterren erg goed. Muziekje erbij en het was helemaal compleet gewoon met mijzelf. Toen zagen we de maan opkomen ( het leek wel uit het Lake ) echt super vet!
En dan denk ik als ik in NL ben kan ik niet ieder weekend naar het strand toe gaan ( waar het meestal warm weer is ) nee dat hebben we in Limboland niet!

Ook heb ik en lift geregeld naar Tanzania deze week zondag gaat en man die van en wildpark is terug naar Tanzania. En ik mag meerijden dus daar heb ik super veel geluk mee!
Ik zal afgezet worden bij Mea ( op zondag of maandag ) en dan pak ik dinsdag de trein naar Dar es Salaam. Deze rit moet super vet zijn en je ziet wilde beesten ( met andere woorden ik hoef niet zo nodig naar en wildpark daar haha)!! Vanuit Dar wil ik naar de Zanzibar evt. Pemba & Mafia gaan ( alle drie zijn het eilanden ). Ik ben geen fan van Eilanden maar daar is en hoop historie en dat vind ik wel interessant. Ik trek 2 weken uit voor deze trip als ik terug kom heb ik dan nog 2 weken over voordat ik terug naar NL ga. Als ik in Dar ben heb ik nog 10 dagen ofzo om dingen te bezoeken zoals de eilanden ( Zanzibar is toeristisch andere twee eilanden niet ) dus waarschijnlijk wil ik meer tijd doorbrengen op de andere eilanden. En als ik er genoeg van heb kan ik ook nog naar en park ( dichtbij dar ) van de man waar ik en lift van krijg. Want de prijzen in parken zijn ontzettend hoog in Tanzania, maar niet in dat park( ben even de naam kwijt )? Is maar 20 dollar per dag ( ander zijn 100 of zelf 200 dollar ). Het zijn opties en ik ga het wel zien hoe het mij bevalt. Na de eilanden zal ik vanuit Dar de trein terug pakken naar Mbeya en vanuit daar zal ik en bus moeten pakken terug naar Malawi. Want die afstand is denk ik minder dan en dag reizen. Misschien 8 uur maar goed dat weet ik niet zeker ( volgende verhaal zal daar wel over gaan ) of als ik terug ben??

Achterblijvers: als er wat zou gebeuren in NL of met mij omdat ik alleen naar Tanzania ga.
Mijn twee nieuwe huisgenoten hebben al mijn gegevens van thuis in het huis waar wij verblijven. Het zelfde geld voor Anita & Ayisha hun hebben ook mijn gegeven van NL. Ik zal gedurende de trip af en toe contact met hun maken onderweg. Zodra ik en nummer heb in Tanzania.
Mandy & Marco ( huisgenoten ) tel: (0031)991499476 ( Mandy ) (0031)991499451 ( Marco) spreken beide Nederlands
Anita ( vriendin van hier spreekt Engels ) ( 0031) 993040655 / (0031)881146341
Ayisha ( van mijn werk malawiaanse moeder ) ( 0031)888505101 spreekt Engels
Verder zal ik mijn nummer doorgeven via de site van Tanzania ( als ik die eenmaal heb ).

Dit is mijn laatste bericht voordat ik naar Tanzania vertrek. Nadien zal ik uitgebreid vertellen over Tanzania en ik heb er zin in!!
Verder heb ik dan nog 2 weken over in het project om alles goed af te ronden….

Heel veel liefs en tot snel,
Sanne



  • 26 April 2011 - 14:17

    Els & Peter:

    Hoi Sanne,

    Het is toch ontzettend leuk hoeveel je daar meemaakt. Die ervaringen neemt niemand je meer af. Geniet van de momenten, zoals aan het strand en van de mensen daar. Wij wensen je een heel goede reis naar Tanzania en zorg dat je weer veilig terug komt.
    Heel veel plezier en veel groetjes,

  • 26 April 2011 - 14:41

    Jolijn:

    Sanne veel plezier nog in je laatste dagen!! We moeten echt weer een keer afspreken als je weer terug bent!!

    Liefs Jolijn

  • 26 April 2011 - 17:14

    Jos L:

    goed wijf ben je.....houe zo.

  • 27 April 2011 - 12:02

    Irmy:

    Geniet van je trip, en tot gauw weer in nederland.

    Liefs x Irmy

  • 27 April 2011 - 15:01

    Samira:

    Schatje!!!

    Enjoy!!!! Je laatste tripje.. Zanzibar! Ik ben echt vet jaloers. Maak mooie foto's. can't wait 2 see you again!

    Heeel veeel fun :D :D

    DIkke kus!!

  • 27 April 2011 - 18:14

    Jeanne:

    hee Sanne
    Geniet maar flink van die laatste maand, veilige reis gewenst en succes met de varkens
    veel groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 38150

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: