Raleihvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Raleihvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Raleihvallen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen in het koude land,
Sorry, dat ik alweer zolang niets heb laten horen maar de tijd die vliegt hier voorbij!
Ik ben 3 weken geleden naar de Raleighvallen geweest.
Met een klein vliegtuig vlieg je ongeveer 3 kwartier, naar een soort eiland. Daar hebben we 4 dagen geslapen in een soort van huisje.
Ik ben samen met Brandon & Sinja gegaan ( 2 klasgenootjes ) en een groep mensen die zich hier ook voor hadden opgegeven.
Het is best diep het binnenland in, aan een rivier ( hierin zwemmen ook piranha’s, maar goed die zitten overal hier ).
De eerst dag dat we aankwamen hebben we een rondje over het eiland gemaakt en heeft de gids allerlei planten en bomen laten zien die medicinale werkingen hebben. Het regenwoud hier is een grote apotheek.
De 2e dag zijn we naar de Vonsberg gelopen, we zijn om 8.00uur vertrokken en waren rond 17.30uur terug. We hebben de hele dag gelopen in het bos, waarbij we slangen hebben gezien, wilde apen, een grote schildpad, en super mooie vlinderen en natuurlijk planten en bomen. Die zijn hier echt ontzettend groot!
Gelukkig was het de 2e dag droog weer, anders hadden we de Vonsberg niet op kunnen lopen. Het is ontzettend glad en stijl en je kunt je nergens aan vastgrijpen ( een hele gladde berg om op te klimmen ).
Eenmaal boven op de berg aangekomen, heb je een ongelofelijk mooi uitzicht over het regenwoud.
Het is zo ontzettend mooi, wat je dan ziet!!!
Vervolgens weer naar beneden gelopen de berg af en terug naar ons kamp. De overige dagen hebben we lekker gerelaxt en zijn nog naar de moedervallen geweest. Alles vanaf het eiland deden we met een bootje, om naar een ander stuk toe te komen.
S’morgens hoor je de brulapen, dit is een ongelofelijk geluid.
Er kwamen ook wilde aapjes gewoon naar je toe, ze weten dat ze bananen krijgen en je kunt ze dan ook gewoon voeren.
Je ziet papagaaien overvliegen & aasgieren het is heel bijzonder wat je allemaal ziet en meemaakt op een trip.
Zo zit je in Paramaribo (waar je woont ) en waar niet zo veel natuur is, en zo zit je in het binnenland waar je lekker op rust kunt komen.
Heerlijke is het, je hebt hier bijna altijd een vakantiegevoel.

tot de volgende x
X X X Sanne