Sponsor for HCSS - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Sponsor for HCSS - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Sponsor for HCSS

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Juni 2013 | India, Trichy

Beste mensen,

Zoals jullie misschien weten loop ik stage vanuit de opleiding Social work bij de Holy Cross Service Society in Trichy Tamil Nadu (India). Een NGO die geleid word door Professor Prabakar en zijn team van professionals.
Ik heb het nog niet eerder mee gemaakt ( aangezien ik 2 x eerder in het buitenland heb gewerkt), dat het management team zo gedreven is in hun werk als hier in India. En echt met hart en ziel werken voor de organisatie. Dat is erg fijn om te zien en waarschijnlijk ook de reden dat deze organisatie al 22 jaar draaiende word gehouden.

Dit is een goed opgezette organisatie voor kinderen en jongeren die; doof, slechthorend, blind en of een leerproblematiek hebben. Verder werken ze ook met kinderen en jongeren die een verstandelijke beperking hebben.

Zie de webside voor meer informatie over de organisatie Holy Cross Service Society www.hcsstrichy.com

De organisatie heeft 23 verschillende projecten waaronder dorpsprojecten en scholen, maar ook een privé school.
Ik zelf loop stage binnen Adavathur, dit is een school met hostel voor doven, slechthorende, blinden en gehandicapte kinderen en jongeren. Het is een dorpsproject waarin 80 kinderen dagelijks naar school gaan en 60 kinderen hier ook verblijven, omdat ze te ver weg wonen om iedere dag naar huis te gaan. Ze gaan 1 keer per maand een weekend naar huis. Alle kinderen komen uit arme gezinnen, waarvan gelukkig de ouders het toch belangrijk vinden dat hun kind ondanks hun beperking of handicap de mogelijkheid krijgt om naar school te gaan.

Ik loop hier voor 6 maanden stage en draag zorg voor de kinderen en jongeren binnen het hostel en school. Ik zorg voor activiteiten en ga ervoor zorgen dat er meer structuur en regels opgesteld worden en die ook nageleefd moeten gaan worden.

Mijn vraag aan jullie luidt als volgt:
Het is een goed opgezette organisatie, maar ze zijn afhankelijk van donateurs van binnen en buiten India.
Het project Advathur is in een dorp en het terrein van het project is erg groot, maar helaas is alles open en is er geen hek om het terrein heen.

Doordat er geen hek om het terrein is kan ieder willekeurig mens het terrein op en dit is erg gevaarlijk.
Maar omdat het een groot terrein is, is het erg duur om een hek om het project heen te bouwen en hier is dan ook geen geld voor.
Daarbij kunnen alle koeien, geiten, varkens en paarden het terrein op die alles opeten wat er word geplant door de kinderen in het project.
Deze beesten lopen overal vrij rond in India.
Ook lopen kinderen soms weg van het terrein doordat er geen hek omheen is. Gedurende de nacht verblijven er slechts 2 leraressen binnen het project om zorg te dragen voor 60 kinderen die hier verblijven.
On top of that; alle kinderen moeten het terrein schoonhouden, maar doordat er geen hek omheen is, is dit bijna onmogelijk. De rotzooi die ze wegvegen komt vervolgen weer terug het terrein op.


De architect heeft een begroting gemaakt van een stevige omheining van beton die er gebouwd zou kunnen worden. Als er een hek gebouwd zou worden van ijzerdraad werkt dit niet, doordat koeien en andere dieren dit kapot zullen maken.

De bouw van het hek kost: 14.300,- euro. Dit is erg veel geld, maar zeker van grote waarde !

Bij deze wil ik vragen of jullie een donatie zouden willen overmaken naar het project onder vermelding van: Fence for Adavathur
Ik wilde dit eerst gewoon via de het project doen, maar het is te veel werk met buitenlandse banken enz..
Voor de mensen die het project willen sponsoren, kunt u contact opnemen met mij en dan zal ik mijn bankrekening doorgeven.
Ik wil mijn eigen bankgegevens online zetten.

Bij vragen kunt u ook contact opnemen met mij
*Mijn nummer in India: (0091)8220821128 Tip: check even de site van Hallo Buitenland voor goedkoop bellen naar het buitenland
Email: sanne.vdw@live.nl

Ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven en dat jullie dit project willen sponsoren.


Met vriendelijke groet,
Sanne van der Weide


  • 18 Juni 2013 - 15:47

    Jessica :

    Hey Sanne,

    Ja, veel centjes heb ik niet maar ik wil wel sponseren. :)
    Wat is je rekeningnummer?

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 38141

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: