Project - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Project - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Project

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 April 2013 | India, Trichy

Hallo Mensen,

De tijd vliegt echt voorbij zonder dat ik er erg in heb!
Even terug naar 2 weken geleden ben ik samen met een meisje die hier in Trichy vrijwilligerswerk heeft gedaan naar Madurai geweest voor een weekend. Zij is daarna zelf een maand op reis gegaan. Op het eind van haar reis zal ze mij de mooie plekken vertellen zodat ik kan bepalen wat ik graag wil gaan doen volgende maand.
We hebben een van de grootste tempels bezocht en een paleis. Het was vooral erg gezellig en we hebben veel gelachen.
Zondag ben ik alleen terug met de trein naar Trichy gegaan. Ik vind het heerlijk om met de trein te reizen.

Ik schiet al een beetje meer op in het project:
Ik ga een 2 daagse training geven aan leraressen in het project als de kinderen / studenten met vakantie gaan. Op 22 en 23 april gaat dit plaatsvinden.
Ik vind dit wel een beetje spannend, omdat ik dit nog nooit gedaan heb!
Er zijn veel nieuwe leraressen in het project die niet goed weten hoe ze met kinderen / studenten om moeten gaan die anders zijn dan andere kinderen.
Wat mijn rol is als Social worker in het project hierin zal ik de theorie verwerken zodat ik hiervan een toetsmoment voor mijzelf van kan maken. Rollen spellen waarin leraressen in de huid van de kinderen moeten gaan zitten.
Uitleggen hoe het programma er uit gaat zien met alle regels, structuur en orde waar wij in juni mee zullen beginnen als alle studenten terug komen van vakantie.
Ik ben hier vandaag mee begonnen en zal het volgende week af moeten hebben. Dit bespreken met mijn supervisor van hier en zaken aanpassen.
Ik zal het in het Engels schrijven en mijn supervisor van hier zal het tijdens deze training vertalen naar Tamil.
Dat is een beetje globaal wat ik ga doen.
Verder verschillende time tables gemaakt voor alles in dit project. Ze hebben nergens regels over hoe en wat er moet gebeuren.
Hier heb ik samen met een collega de afgelopen weken hard aan gewerkt. Dit zal ik dan ook binnen de training gaan presenteren zodat iedereen weet wat er gaan gebeuren in het nieuwe schooljaar.

Er is een vrouw in het project waar ik het super goed mee kan vinden ze is nog jong en vorige week ben ik bij haar gaan lunchen.
Het was erg gezellig en ik kan het erg goed met haar vinden.
In het project werk in veel met haar samen.

Vandaag zijn we spelmaterialen gaan kopen, omdat we volgend schooljaar 2 momenten per dag binnen school meer activiteiten willen gaan doen. Hiervoor zijn 2 momenten per dag ingepland voor indoor en outdoor activiteiten. Aangezien ze hier bijna geen spelmaterialen hebben ben ik deze vandaag samen met een collega 5 jongens van het project gaan kopen.
Deze materialen zullen ook ingezet worden voor de activiteiten voor het weekend.
Hiervoor moet ik nog een time table maken waarin ook activiteiten in verwerkt zullen worden.
Het lijkt een beetje chaotisch, maar de structuur die het zal gaan brengen is groot. Ga ik even vanuit ik zal hier later ook op terug komen. Als alles af is voor het nieuwe schooljaar en wat we willen proberen in het nieuwe schooljaar.

Ik weet trouwens nog steeds niet wat het gaat kosten om een hek om het terrein te laten bouwen. Alles gaat hier ook een beetje traag waardoor ik hier nog op moet wachten.

Het word er niet bepaald kouder op hier bij 40 graden is het erg warm. Vooral als 3x per dag de elektriciteit uitvalt. Ja, ik klaag maar de mensen hier klagen ook;)
Vooral in de nacht als het uitvalt zweet ik helemaal mijn bed uit.
Overdag moet ik mij aardig bedekken met kleding waardoor het er niet echt koeler op word.
Ik word ook helemaal niet bruin, hier vermeid ik de zon op dit moment.

Ik vind het eten heerlijk, maar mijn maag iets minder. Ik eet ook altijd overal op straat ( wat ik eigenlijk niet moet doen).
Tot nu toe ben ik alleen maar afgevallen i.p.v. aan te komen.
Trichy is een ontzettend drukke stad, maar hier in de omgeving herkennen en kennen ze mij nu wel. Ik vind het altijd een prettig gevoel als ik uit de bus stap en ik kan mensen groeten op mijn weg naar de bus en terug naar huis. Het heeft wel iets gemoedelijks.

Dat was het weer ik zal aankomende week druk zijn met dingen doen voor stage / school enz. voordat ik in mei een maand met vakantie ga.

Groetjes Sanne

  • 16 April 2013 - 21:30

    Roy:

    Hey Sanne,

    Leuk om te lezen dat je meer vertrouwd bent met de omgeving. Snap niet hoe je het uit kunt houden met die hitte :).

    Veel plezier met de vakantie en tot snel. x

    Groetjes, Roy

  • 22 April 2013 - 15:25

    Irmy:

    Succes met alles.:-)
    Ben trots op je.

    xxx

  • 28 April 2013 - 21:09

    GINA:

    Hoi Sanne,
    Je hebt een druk programma. Fijn dat je mensen ontmoet waarmee het klikt. Geniet van je vakantie.
    LIEFS GINAXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 38164

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: