2e verslag - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu 2e verslag - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

2e verslag

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Februari 2013 | India, Trichy

25-02- 2013
Dag mensen in de sneew,

Gister ben ik alleen naar de Rock fort temple geweest in Trichy met een toektoek. De heeft mij aan de voet van te tempel afgezet. Hierna ben ik zelf omhoog geklommen, net als vele andere. Helaas mocht ik de tempel zelf niet betreden, omdat ik geen hindoe ben. De klim omhoog en alles wat je onderweg ziet was erg mooi.
Van bovenin kun je over Trichy heen kijken het is toch wel een grote stad.
Daarna ben ik wat gaan rondlopen in het centrum en ik zag voor mij overal nieuwe dingen en rituelen. Veel foto’s gemaakt en ik voelde mij eigenlijk wel op mijn gemak zo in mijn eentje. Soms kost het veel tijd voordat ik mij ergens op mijn gemak voel. Hier heb ik dat gevoel helemaal niet en ik weet niet hoe het komt, want ik ben hier nog nooit eerder geweest?
Opzoek naar sigaretten wat echt taboe is in India. Ik denk dat ik hier echt kan gaan stoppen met roken aangezien ik nergens in het openbaar kan / mag roken.
Toen ik eindelijk een plek had gevonden waar ik sigaretten kon kopen en 3 pakjes wilde kopen, moest dit eerst uitgerekend worden door 2 mensen haha.
In de avond gegeten met de vrouw van de Prof. ze is erg aardig en was al twee keer die dag komen kijken waar ik was.
Toen ik terug kwam van de tempel ben ik boven op het dakterras gaan zitten met een stoel drinken en een boek.
Wat is het lang geleden dat ik gewoon een boek heb gelezen omdat ik er zin in had. Van bovenaf zie je alle toppen van de omliggende huizen, palmbomen die overal bovenuit steken.
Ik vind het een heerlijk plekje het waait er waardoor het minder warm aanvoelt.
In de avond ben ik met de vrouw van de professor in de stad wat gaan rondlopen. We zijn bij verschillende winkels gaan kijken en hebben mooie bling bling sieraden gezien wat iedereen hier draagt.
Vandaag mee gaan kijken bij de Nursing Primairy school wat van de vrouw van de prof. is. Dit is een privé school, waar ook kinderen terecht kunnen met leerproblemen, autisme, doven en blinden kinderen.
Deze school is erg goed opgezet en buiten alle standaard lessen gebruiken ze ook veel andere materialen om les te geven. Ik vond het een beetje op een vrije school lijken, doordat ze andere methodieken en materialen gebruiken dan op een gewone basisschool. Verder werden er lessen drama en dans gegeven. Mooi om te zien ik zal deze week overal mee kijken wat ik zelf zou willen gaan doen? Alieke ik heb vandaag je gedenksteen gezien van het prieeltje buiten is erg mooi geworden.
Kinderen waren een toeneelstuk aan het oefenen voor het eind van het schooljaar wat hier in april is. Ik heb erg gelachen omdat het nog niet zo vlekkeloos ging en het ging over de dijken in Nederland. Het was erg leuk om te zien hoe ze dit aanpakte.

Het eten vind ik hier overal even lekker ik zal wel weer aankomen.

Koeien, paarden, geiten lopen hier echt overal rond. Ze hebben allemaal een eigenaar en gaan ook zelf weer terug naar huis.
Is echt heel apart langs drukke wegen liggen koeien uit te rusten alsof het de gewoonste zaak van de wereld is het zelfde voor geiten en paarden.
In Afrika liepen de kippen overal rond en koeien met een herder, maar hier loopt echt alles rond.
De elektriciteit valt hier ook vaak uit helaas
Maar alle kamers hebben ventilators en ik heb al 2 kakkerlakken uit huis moeten zetten. Muggen vinden mij normaal niet lekker en helaas word ik hier echt lek geprikt. Genoeg smeren dan maar. Het valt mij nog erg mee met de warmte. Het is uit te houden als het straks warmer gaat worden zal ik er beter tegen kunnen omdat ik langzaam heb kunnen wennen.

Ik ben hier trouwens nooit alleen, er zijn altijd mensen in en om het huis. Ik vind het eigenlijk wel fijn, zo kan ik mijzelf toch afsluiten in mijn kamer anders maak ik een praatje met iemand die er toevallig is.
Deze week komt er een koppel uit de UK dus ik moet er nog maar even van genieten dat ik dit huis nog even voor mijzelf heb voordat ik alles moet gaan delen

Nou tot het volgende verhaal maar weer. Ik ziet hier weer in het donker te schrijven aangezien mijn batterij van mijn laptop het niet langer dan 30 minuten vol kan houden.
Xx Sanne

  • 26 Februari 2013 - 14:27

    Samira:

    Ha die Sanne!

    Wat leuk om je verhalen weer te lezen. Ik dacht net laat ik eens een kijkje nemen of ze al iets geschreven heeft... en ja hoor al 2 verhalen! Goed om te horen dat het je tot nu toe goed gaat. Ik hoop dat dat zo blijft. In die paar dagen dat je daar bent, heb je dus al flink wat ondernomen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Ben maar blij dat je daar bent want hier is het vies koud en het heeft de afgelopen dagen gesneeuwt. Niet erg prettig!

    Hou je goed meissie en tot je volgende verhaaltje!

    Liefs Samira

  • 26 Februari 2013 - 15:46

    Irmy:

    Hoi lieve Sanne,


    fijn om te lezen dat het je bevalt daar.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je foto's. :-)

    Liefs x Irm

  • 26 Februari 2013 - 18:26

    Jeanne:

    Hallo Sanne

    Wat goed dat je je er al thuis voelt, wat zal dat toch zijn?!
    Laat het aankomen maar gebeuren wanneer je weer thuis bent en voor jezelf moet zorgen gaan die kilo`s er wel weer af.
    Ik vind het erg bijzonder om jouw verhalen te lezen, hopelijk blijf je er tijd voor houden.
    Heel veel mooie dagen gewenst.

  • 26 Februari 2013 - 19:29

    Lidwien:

    hoi San,
    heerlijk dat het je zo goed gaat,ik had het wel aan gehoord maar erg leuk om te lezen, ik bel je gauw weer
    liefs Lidwien

  • 27 Februari 2013 - 01:14

    J:

    Wat leuk om te lezen dat goed bevald dat je de rust ervaart in india... wat. een rassisme wel dat je niet in de tempel mocht... veel plezier xx jay

  • 28 Februari 2013 - 15:28

    Sanne:

    Hé San,
    Heerlijk om je verhalen weer te lezen!
    Fijn dat het goed gaat...
    Dikke kus!

  • 02 Maart 2013 - 00:23

    Roy:

    Zo te lezen al helemaal je plekje gevonden. Het zal wel overweldigend zijn geweest die eerste paar dagen.

    Maak er een mooie ervaring van. Al zal dat niet zo moeilijk zijn ;)

    gtrz Royke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 38172

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: