Nog even en klein berichtje - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Sanne Weide - WaarBenJij.nu Nog even en klein berichtje - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

Nog even en klein berichtje

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 December 2010 | Malawi, Mzuzu

Hallo Hallo,

Toch nog even een berichtje van mij voor mijn vertrek naar Mozambique.
Ik ben deze week gaan kijken bij SOS kinderdorp omdat de moeder van een van mijn huisgenootjes hier was. EN hun nog ah werk waren en ik het zelf ook wel wilde zien. Het was super goed georganiseerd. Ik denk eigenlijk dat ik bij een soort van bijeenkomst ben geweest in NL want toen ben ik voor vertrek daar even gaan kijken. Het is zo vet hier heb je gewoon de projecten waar wij in NL reclame spotjes van zien.
Het was een super goed project opgezet door Duitsers en nu draaiende gehouden door mensen van hier. Ik denk dat er wel 15 huizen waren waar kinderen woonde en allemaal een soort moeder hebben die voor ze zorgt. Ook gaan alle kinderen naar school en kunnen ze na de middelbare school naar de UNI of wat voor school dan ook. Het zijn allemaal weeskinderen en die hebben nu dus allemaal de zelfde kans als iemand met veel geld hier. Dat vond ik echt super mooi om te zien. En alles was goed, alles zag er netjes uit enz..
We hebben alleen een rondleiding gekregen, omdat we geen afspraak hadden gemaakt van te voren. Nu wil ik in het nieuwe jaar en hele dag meelopen. Ik vind het ontzettend interessant om te zien hoe het hier er aan toe gaat. Omdat ik in NL natuurlijk ook en soort gelijk werk doe. En dat vonden ze helemaal geen probleem dus dan maak ik gewoon en afspraak en draai ik en dag mee. Ook zag ik daar en vacature ophangen Social Work. Ik dacht oh dat is leuk, maar ze hebben mij nog veel te hard nodig op Sonda. En daar wil ik nog veel te veel dingen realiseren, dus dat gaat nu niet. Maar wie weet in de toekomst ( als ik eindelijk mijn school heb afgerond ).
Mensen die bang zijn dat ik mijn school niet af ga maken, ik ga echt terug naar school als ik terug ben. Ik vind dat papiertje veel te belangrijk. Maar ik ben wel nog altijd van mening dat ik hier veel meer leer dan op school. In dit is natuurlijk ook veel leuker dan school haha. Ja, ik hoop echt dat alles wat ik nu in mijn hoofd heb om hier te realiseren ook daadwerkelijk gaat lukken? Maar ik heb de juiste mensen hier leren kennen dus ik denk dat er een hoop te realiseren is.
Ja, ik heb hier echt heel interessante mensen en lieve mensen leren kennen dat is echt mooi. Ik voel mij hier helemaal thuis. Toen ik terug kwam van Zambia dacht ik ook echt zo nu ga ik even naar huis. Klinkt heel gek want ik kom natuurlijk gewoon uit NL en dat is natuurlijk ook mijn thuis. Maar ook hier heb ik dit gevoel ook.

Als ik mijn eigen drama’s vergelijk met de problemen die mensen hier hebben en mee rondlopen. Mag ik van geluk spreken in verschillende opzichten en ergens heb ik ook zoveel geluk.

Dat was even kort, ik vertrek trouwens pas volgende week dinsdag of woensdag, omdat de wani ( jongen waar ik mee naar Mozambi ga ) nog en hele boel werk te doen heeft. Ik kwam er trouwens achter dat ik twee NL simkaartjes had. Waar die ineens vandaan komen begrijp er niets meer van. Maar goed werken toch allebei niet meer. Dus dat schiet alweer eens niet op.

De nummers van de mensen hier in Malawi kunnen jullie weer gebruiken mocht je mij er niet aankrijgen. Want ik hou wel weer contact met hun als ik weg ben.

Liefs,
Sanne

  • 20 December 2010 - 00:02

    Werner:

    blijf hier weg , flink pak sneeuw en koud dus doe lekker je ding ...enne merry xmas ... zet jij daar ook 1 kerstboom :P , groetjes van mij en C

  • 27 December 2010 - 15:47

    Louise:

    hey Sanne,
    Wat super dat je het zo fijn naar je zin hebt en wat geweldig om te horen dat weeskinderen ook een kans hebben om een plek in deze wereld te veroveren! ik vind het echt heel fijn om te lezen dat sos kinderdorpen zo goed zijn opgezet. hey sanne geniet er van en ben benieuwd naar je volgende verhaal ! is je postadres wel nog het zelfde? gr xxx

  • 29 December 2010 - 09:23

    Sinja:

    Hey Sanneke,

    Super wat je allemaal meemaakt!
    Geniet er maar lekker van!
    Heel Veel plezier!!!
    Mooie foto's ook op hyves :)

    Groetjes Sinja

  • 02 Januari 2011 - 13:27

    Maxim:

    hallo Sanne,
    ik vind dat je het hardstikke goed doet in mzuzu met de kinderen.
    ik zelf ga je nog wel mijn oude voetbal spullen sturen naar jouw adres voor de kinderen.
    En veder nog een gelukkig en goed 2011.
    groetjes maxim
    xxx

  • 02 Januari 2011 - 13:33

    Camiel.:

    hallo Sanne ik lees dat je het heel erg naar je zin hebt. en dat voetbalspullen goed van pas komen daarom stuur ik mijn oude voetbal spullen. en vraag ik in mijn team ook de oude voetbal spullen en bij de supermarkten en Philippes school ook nog. ik hoop je snel weer te zien o op je volgende bericht.
    groetjes camiel
    xxx

  • 02 Januari 2011 - 13:53

    Moniek:

    Hoi lieve Sanne,
    Allereerst een heel goed 2011 voor jou! Dit zal vast lukken gezien alle mooie, leuke, spannende en ondernemende dingen die je doet. Ik heb bewondering voor de stappen die je allemaal zet. Eindelijk eens een berichtje vanuit Arnhem wel wat laat daardoor niet minder gemeend. Door de verhalen die je leest wat je allemaal meemaakt, realiseren we ons weer eens hoe goed we het hier hebben. Ik denk dat het mooie ervaringen voor je zijn. Die je meeneemt in je leven en waar je straks met alle tevredenheid en veel trots op terug kunt kijken.
    Heel veel lieve groeten van mij Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 38170

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: