In India gaat het nooit zoals je het had verwacht - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu In India gaat het nooit zoals je het had verwacht - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

In India gaat het nooit zoals je het had verwacht

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Juni 2013 | India, Trichy

Beste mensen,

Hier toch weer even een klein berichtje van mij vanuit Trichy.
Ik ben terug gekomen op vrijdag 31 mei vanuit Kerala.
Het nieuwe schooljaar zou namelijk beginnen op 1 juni 2013. Nu heeft de overheid besloten vanwege het aanhoudende mooie weer dat de scholen een week later beginnen. Dit betekende voor mij helaas ook een week later beginnen in het project.
Op maandag 10 juni was het nog steeds erg rustig binnen het project, waardoor ik alles wat ik wilde beginnen nog steeds niet kon beginnen.
Op maandag 17 juni iets drukker qua kinderen, helaas nog steeds niet iedereen aanwezig. We zijn daarom deze week wel maar begonnen met de regels voor de klas voor studenten en leraressen en de activiteiten die zowel indoor als outdoor gedaan zullen worden. Dit is erg leuk om te zien hoeveel plezier de kinderen hieraan hebben.

Afgelopen weekend ben ik samen met de studenten van het huis 2 meisjes en 4 andere studenten ( die allemaal werkzaam zijn binnen de HCSS ) naar Pundicerry geweest dit is een plaats aan de kust een oud Franse kolonie. Het zag er allemaal erg Frans uit, het leek net even alsof we op vakantie waren in Frankrijk.
Dit was wel gezellig en we zijn zelf uitgeweest dat was ook wel grappig.
Mijn oude huisgenoten ( 2 Engelse ) zijn na mei vertrokken om nog 2 maanden in Pundicerry te gaan werken. Op zondag hebben we met hun ontbeten. Dit was gezellig en zij hebben het erg naar hun zin in Pundicerry.
In de trein terug naar huis vanuit Punicerry heb ik een kou opgelopen. Zondag avond voelde ik mij al niet zo lekker bij aankomst, neus en keel deden erg pijn.
Deze week heb ik geprobeerd om te gaan werken, maar donderdag ging het echt niet en heb dan ook de hele dag in bed gelegen.
Vandaag gaat iets beter en ik voel dat het goed heeft gedaan dat ik donderdag ben thuis gebleven. Ik heb mij hier nu al zo vaak slecht gevoeld, ik ben tot nu toe dan ook alleen maar afgevallen i.p.v. aangekomen. Gelukkig had ik genoeg reserves zullen we maar zeggen!
En uiteraard Prima mijn Indiase moeder die goed voor mij zorgt op de momenten dat ik mij ziek voel.
Ik ben bij mijzelf na gegaan waar het aan zou kunnen liggen dat ik mij toch wel erg vaak ziek voel? Ik eet iedere dag buiten de deur, omdat we hier niet kunnen koken. Dit zorgt ervoor dat ik niet genoeg groente, vlees of vis binnen krijg. Ik eet wel 2 stukken fruit op een dag, maar ik weet niet of dat voldoende is?
Er is een restaurant in de buurt waar ze veel variatie hebben qua eten.
Nu wil ik gaan uitproberen om in ieder geval 5 dagen per week te variëren met eten: - Vlees – Vis – Ei en een vegetarische maaltijd met de vleesvervangers. Ik hoop dat mijn immuunsysteem hier beter van word.
Ik word er namelijk langzaam aan erg moe van dat ik zo slecht reageer op het eten.

Ik ben en avond mee gegaan naar 2 tempels met een vrouw waar ik mee samen werk. Eerst hebben we bij haar gegeten en heeft ze henna op mijn hand gedaan, vervolgens met zijn 3e op de moter van haar man naar 2 verschillende tempels geweest. Wat weer echt alleen in India kan 3 of 4 mensen op 1 moter is niets. Dan heb ik nog niet de kinderen meegeteld die hier vaak voorop zitten.
Ik vond het erg mooi want ik ben nu weer bij 2 tempels geweest die ik nog helemaal niet eerder gezien had. Het is wel mooi dat ik nu weer nieuwe plekken zie in Trichy en daar sta ik zelf weer van te kijken. Soms zie ik het helemaal niet meer zitten, maar de momenten dat ik meegenomen word en meer en meer leer van de cultuur en waarom ze de rituelen doen zoals ze het doen denk ik weer ja dat is mooi. En dan ben ik toch weer blij dat ik gekozen heb om naar India te gaan.

Ik probeer iedere morgen de yoga oefeningen te doen die ik heb geleerd in de Ashram d.m.v. een CD die ik kan afspelen op mijn computer. Vanaf volgende week komt er ook een vrouw die ons iedere week 2x yoga les zal geven.
Verder had ik de meditatie opgenomen vanuit de Ashram op mijn mp3 speler. Ook probeer ik iedere avond te mediteren.
Dit lukt soms wel en soms helemaal niet.
Ik heb mij ingeschreven voor de Vipissana Meditation van 31 juli t/m 11 aug. ga ik mediteren in Chennai. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik dat ga vinden? 10 dagen niet spreken, geen contact met buiten, geen telefoon, geen internet, geen papier om op te schrijven, geen boeken om te lezen en geen muziek.
Om die reden moet ik mij nu al een beetje voorbereiden op wat er straks gaat komen.
Maar ik heb er wel heel veel in om het te gaan doen.
Nu de aankomende tijd zal het druk worden met alle verslagen en opdrachten die ik moet gaan afronden voor het eind van mijn schooljaar.
Hierdoor zal ik niet al te vaak in de gelegenheid zijn om veel te schrijven.

Liefs,
Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 38074

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: