2e week - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Trichy, India van Sanne Weide - WaarBenJij.nu

2e week

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Maart 2013 | India, Trichy

Lieve mensen,

Even een kort berichtje van mij uit het nog steeds interessante India.

Ik ben gaan shoppen met Leela( van de Holy Cross Service Society) en mijn huisgenoot geen sari, maar een Salwar Kaneez. Het is een must om deze te dragen. Je moet alles bedekken schouders, knieën, open truitjes kun je allemaal niet dragen.
Ik heb er een gevonden die ik wel mooi vond. Ik zal later een foto laten zien hoe het uitziet.
Het is een soort broek met daaroverheen een gewaad dat tot aan je knieën komt. Daar overheen draag je een sjaal.
Ik heb het nog niet gedragen, omdat ik het vreemd vind maar ga dit zeker doen. Ik koop gewoon 7 voor elke dag een. Zodat ik in het project niet vreemd word aangekeken. We zijn naar een groot warenhuis geweest, maar er was zoveel keus dat ik het lastig vond om uit alle kleuren te kiezen.

Ik heb mij voorgenomen een keer per week een grote tempel te gaan bezichtigen in Trichy. Ik krijg zoveel indrukken binnen dat ik het niet altijd even goed kan verwerken.
Er zijn 5 grote waarvan ik er nu 4 gezien heb.

Mevr. Prima en Professor Prabakar die meer dan 3000 kinderen / jongeren bereiken met hun projecten zijn erg betrokken. Ze doen dit nu al 21 jaar op eigen kracht zonder input van de overheid. De professor heeft op de universiteit gewerkt en wilde dit niet meer. Hij is toen zijn eigen project gestart en dat doen ze samen erg goed. Mensen die werken met hun hart erg mooi om te zien. Ze krijgen zo af en toe fonds vanuit het buitenland en zo nu en dan vanuit India zelf.
Er is een website waar je kunt zien wat dit project doet voor de mensen die meer willen weten: hcsstrichy.com

Holy cross Service Society in Trichy waar ik vorige week over verteld heb is een erg goed opgezette organisatie. Alleen is mijn functie daar minimaal en het is ook niet nodig, omdat alles al zo goed geregeld is.
Deze week ben ik samen met Leela ( supervisor) naar advathur Hostel met school geweest. Dit is veel meer mijn ding. En hier kan nog zoveel gebeuren en gedaan worden.
Ik vind het helemaal geweldig.
Kinderen met een handicap gaan hier naar school, maar omdat veel kinderen/jongeren ver weg wonen, slapen ze in het Hostel op het terrein.
Dit is in een dorp en kinderen / jongeren komen ook allemaal uit dorpen.
Het gaat om kinderen die doof, slechthorende, blinden slechtziende, leerproblemen, meervoudige handicaps hebben. Het is een onderdeel van de Holy cross service Society. Doordat dit een dorp project is komen kinderen uit arme gezinnen en is er weinig tot geen geld.

Ik heb deze week besproken wat ik allemaal kan gaan doen in dit project:
Regels / structuur brengen bij de kinderen / jongeren.
Activiteiten bedenken samen met de kinderen jongeren. Zorgen dat de omgeving wordt opgeknapt.

Aangezien ik van mijn lieve oom en tante wat heb gekregen voor mijn stage. Kan ik dit waarschijnlijk goed gebruiken.
Ze willen namelijk de omgeving groener maken en zorgen dat jongeren leren hoe ze hun eigen groente & fruit kunnen verbouwen. HET is een groot terrein, maar er zit geen hek omheen. Hierdoor komen de koeien, geiten enz. het terrein op waardoor ze alles opeten. Daarbij is het onveilig als mensen met slechte bedoelingen iets willen doen, kunnen ze er gewoon in en de kinderen / jongeren wat aandoen.
Ik heb dan ook voorgesteld om een stevig hek om het terrein heen te zetten. Voordat we beginnen met de omgeving groener te maken, omdat dit weinig zin heeft als de koeien dit toch komen opeten. Hoe en wat weet ik nu nog niet maar daar zal ik later meer over horen.

Korte toelichting
59 kinderen leven in dit project en gaan 1 keer per maand naar huis.
2 leraressen slapen in het project.
Dit project bestaat uit een kleine staf van 12 mensen.
Er zijn verschillende dingen die ik hier kan gaan doen, hierover zal ik later meer vertellen als ik hier meer mijn draai in heb gevonden.


  • 10 Maart 2013 - 19:40

    Thea:

    Hee Sanne,

    Echt zoals jij bent ga je weer echt aan de slag daar! Super!!
    Ik heb veel zin om je op te zoeken. Je hoort ervan. Ik mail je.

    Succes met alles!

    Groetjes Thea

  • 12 Maart 2013 - 14:25

    Samira:

    Heee San!

    Wauwwwwwwwww je bent daar weer flink de wereld van de kleintjes aan het veranderen/verbeteren. Echt fantastisch dat je je weer wilt gaan inzetten en om te beginnen met een stevig hek om het terrein.
    Ik ben erg benieuwd naar je jurk, zal je waarschijnlijk goed staan. Ik lees je verhalen altijd met een ontzettende big smile want je bent een verdomd goed mens!

    Hou je goed meid, leer ze daar maar eens wat ;-) Tot je volgende verhaaltje!

    Dikke knuffel!

  • 12 Maart 2013 - 16:01

    Roswitha:

    Ha Sanne,
    Leuk om je verhalen weer te lezen! ik wil wel een foto van je zien hoor, in die indiase outfit, maar dan moet ik zeker eerst op facebook?
    Zo te zien ben je al lekker bezig daar, dat gaat heel wat sneller dan in Malawi, toch? Hartstikke goed van je, het wordt vast een goede stage.
    Veel liefs uit een ijskoud NL, waar de winter nog volop aan de gang is.
    Roswitha

  • 14 Maart 2013 - 12:29

    Tonnie Pater:

    Hallo Sanne

    Erg leuk om jou zo te volgen.
    Bedankt voor je kaartje.

    Valt het je allemaal mee en heb je nog geen heimwee naar je oude werkplek.
    Als ik dit zo lees is dit niet te vergelijken met de doelgroep waarvoor je bij Radar werkte.

    Pas goed op jezelf en ik zal je verhalen met belangstelling volgen.

    Heel veel groetjes Tonnie en andere collega,s

  • 23 Maart 2013 - 09:35

    Els & Peter:

    Hoi Sanne,

    Fijn om weer je verslagen te lezen. Wat een land!
    We hebben jouw kaart ontvangen, heel erg leuk. Bedankt.
    Suzan is nu uit Italië hier en vanmiddag komt Niels en Rielke en Shirley aanwippen. Is wel gezellig.

    Heel veel succes en plezier,
    Groetjes,
    Els & Peter.

  • 24 Maart 2013 - 01:25

    Louise:

    cool ben benieuwd, wel erg leuk en interessant werk xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 24 Nov. 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 38070

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Terug naar Suriname

21 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Stage in India Holy Cross Service Centre

08 September 2010 - 02 Juni 2011

Werken in Malawi met kinderen

25 December 2008 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: